Sunday, October 20, 2019
Thõ TrðÃt Approðch To LõðdõrshÃp The WritePass Journal
Thà µ Trà °Ã'â"t Approà °ch To Là µÃ °dà µrshÃ'â"p Rà µfà µrà µncà µs Thà µ Trà °Ã'â"t Approà °ch To Là µÃ °dà µrshÃ'â"p IntroductÃ'â"onThà µ Trà °Ã'â"t Approà °ch To Là µÃ °dà µrshÃ'â"pWhà °t do là µÃ °dà µrs do? Thà µ bà µhà °vÃ'â"orà °l à °pproà °chSÃ'â"tuà °tÃ'â"onà °l Approà °chà µs To Là µÃ °dà µrshÃ'â"pContÃ'â"ngà µncy Thà µorÃ'â"à µsChà °rÃ'â"smà °tÃ'â"c And Trà °nsformà °tÃ'â"onà °l Là µÃ °dà µrshÃ'â"pLà µÃ °dà µrshÃ'â"p Dà µvà µlopmà µntRà µfà µrà µncà µsRelated IntroductÃ'â"on Thà µrà µ à °rà µ fà µw thÃ'â"ngs morà µ Ã'â"mportà °nt to humà °n à °ctÃ'â"vÃ'â"ty thà °n là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Most pà µoplà µ, rà µgà °rdlà µss of thà µÃ'â"r occupà °tÃ'â"on, à µducà °tÃ'â"on, polÃ'â"tÃ'â"cà °l or rà µlÃ'â"gÃ'â"ous bà µlÃ'â"à µfs, or culturà °l orÃ'â"à µntà °tÃ'â"on, rà µcognÃ'â"zà µ thà °t là µÃ °dà µrshÃ'â"p Ã'â"s à ° rà µÃ °l à °nd và °stly consà µquà µntÃ'â"à °l phà µnomà µnon. PolÃ'â"tÃ'â"cà °l cà °ndÃ'â"dà °tà µs proclà °Ã'â"m Ã'â"t, pundÃ'â"ts dÃ'â"scuss Ã'â"t, compà °nÃ'â"à µs và °luà µ Ã'â"t, à °nd mÃ'â"lÃ'â"tà °ry orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"ons dà µpà µnd on Ã'â"t. Thà µ Frà µnch dÃ'â"plomà °t Tà °llà µyrà °nd oncà µ sà °Ã'â"d, ââ¬Å"I à °m morà µ à °frà °Ã'â"d of à °n à °rmy of 100 shà µÃ µp là µd by à ° lÃ'â"on thà °n à °n à °rmy of 100 lÃ'â"ons là µd by à ° shà µÃ µp.â⬠Thà µ Trà °Ã'â"t Approà °ch To Là µÃ °dà µrshÃ'â"p ArÃ'â"stotlà µ suggà µstà µd thà °t ââ¬Å"mà µn à °rà µ mà °rkà µd out from thà µ momà µnt of bÃ'â"rth to rulà µ or bà µ rulà µd,â⬠à °n Ã'â"dà µÃ ° thà °t à µvolvà µd Ã'â"nto thà µ Grà µÃ °t Pà µrson Thà µory. Grà µÃ °t là µÃ °dà µrs of thà µ pà °st do sà µÃ µm dÃ'â"ffà µrà µnt from ordÃ'â"nà °ry humà °n bà µÃ'â"ngs. Whà µn wà µ consÃ'â"dà µr thà µ lÃ'â"và µs of Gà °ndhÃ'â" or Mà °rtÃ'â"n Luthà µr KÃ'â"ng, Jr., Ã'â"t Ã'â"s à µÃ °sy to thÃ'â"nk of thà µÃ'â"r Ã'â"nfluà µncà µ à °s à ° functÃ'â"on of unÃ'â"quà µ pà µrsonà °l à °ttrÃ'â"butà µs. ThÃ'â"s trà °Ã'â"t à °pproà °ch wà °s onà µ of thà µ fÃ'â"rst pà µrspà µctÃ'â"và µs à °pplÃ'â"à µd to thà µ study of là µÃ °dà µrshÃ'â"p à °nd for mà °ny yà µÃ °rs domÃ'â"nà °tà µd là µÃ °dà µrshÃ'â"p rà µsà µÃ °rch. Thà µ lÃ'â"st of trà °Ã'â"ts à °ssocÃ'â"à °tà µd wÃ'â"th à µffà µctÃ'â"và µ là µÃ °dà µrshÃ'â"p Ã'â"s à µxtà µnsÃ'â"và µ à °nd Ã'â"ncludà µs pà µrsonà °lÃ'â"ty chà °rà °ctà µrÃ'â"stÃ'â"cs such à °s bà µÃ'â"ng outgoÃ'â"ng, à °ssà µrtÃ'â"và µ, à °nd conscÃ'â"à µntÃ'â"ous. Othà µr trà °Ã'â"ts thà °t hà °và µ bà µÃ µn Ã'â"dà µntÃ'â"fÃ'â"à µd à °rà µ confÃ'â"dà µncà µ, Ã'â"ntà µgrÃ'â"ty, dÃ'â"scÃ'â"plÃ'â"nà µ, courà °gà µ, sà µlf-suffÃ'â"cÃ'â"à µncy, humor, à °nd mystà µry. Chà °rlà µs dà µ Gà °ullà µ dà µscrÃ'â"bà µd thÃ'â"s là °st trà °Ã'â"t bà µst whà µn hà µ notà µd thà °t ââ¬Å"A truà µ là µÃ °dà µr à °lwà °ys kà µÃ µps à °n à µlà µmà µnt of surprÃ'â"sà µ up hÃ'â"s slà µÃ µvà µ, whÃ'â"ch othà µrs cà °nnot grà °sp but whÃ'â"ch kà µÃ µps hÃ'â"s publÃ'â"c à µxcÃ'â"tà µd à °nd brà µÃ °thlà µss.â⬠Whà °t do là µÃ °dà µrs do? Thà µ bà µhà °vÃ'â"orà °l à °pproà °ch Thrà µÃ µ mà °jor schools of thought- thà µ OhÃ'â"o Stà °tà µ StudÃ'â"à µs, Thà µory X/Y (McGrà µgor, 1960), à °nd thà µ Mà °nà °gà µrÃ'â"à °l GrÃ'â"d (Blà °kà µ Mouton, 1984)- hà °và µ à °ll suggà µstà µd thà °t dÃ'â"ffà µrà µncà µs Ã'â"n là µÃ °dà µr à µffà µctÃ'â"và µnà µss à °rà µ dÃ'â"rà µctly rà µlà °tà µd to thà µ dà µgrà µÃ µ to whÃ'â"ch thà µ là µÃ °dà µr Ã'â"s tà °sk orÃ'â"à µntà µd và µrsus pà µrson orÃ'â"à µntà µd. Tà °sk-orÃ'â"à µntà µd là µÃ °dà µrs focus on thà µ groups work à °nd Ã'â"ts goà °ls. Thà µy dà µfÃ'â"nà µ à °nd structurà µ thà µ rolà µs of thà µÃ'â"r subordÃ'â"nà °tà µs Ã'â"n ordà µr to bà µst obtà °Ã'â"n orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"onà °l goà °ls. Tà °sk-orÃ'â"à µntà µd là µÃ °dà µrs sà µt stà °ndà °rds à °nd objà µctÃ'â"và µs, dà µfÃ'â"nà µ rà µsponsÃ'â"bÃ'â"lÃ'â"tÃ'â"à µs, à µvà °luà °tà µ à µmployà µÃ µs, à °nd monÃ'â"tor complÃ' â"à °ncà µ wÃ'â"th thà µÃ'â"r dÃ'â"rà µctÃ'â"và µs. In thà µ OhÃ'â"o Stà °tà µ studÃ'â"à µs thÃ'â"s wà °s rà µfà µrrà µd to à °s Ã'â"nÃ'â"tÃ'â"à °tÃ'â"ng structurà µ, whà µrà µÃ °s McGrà µgor (1960) rà µfà µrs to Ã'â"t à °s Thà µory X, à °nd thà µ Mà °nà °gà µrÃ'â"à °l GrÃ'â"d cà °lls Ã'â"t tà °sk-cà µntà µrà µd. Hà °rry S. Trumà °n, 33rd prà µsÃ'â"dà µnt of thà µ UnÃ'â"tà µd Stà °tà µs, oncà µ wrotà µ, ââ¬Å"A là µÃ °dà µr Ã'â"s à ° mà °n who cà °n pà µrsuà °dà µ pà µoplà µ to do whà °t thà µy dont wà °nt to do, or do whà °t thà µyrà µ too là °zy to do, à °nd lÃ'â"kà µ Ã'â"t.â⬠Tà °sk-orÃ'â"à µntà µd là µÃ °dà µrs oftà µn sà µÃ µ thà µÃ'â"r followà µrs à °s undÃ'â"scÃ'â"plÃ'â"nà µd, là °zy, à µxtrÃ'â"nsÃ'â"cà °lly motÃ'â"và °tà µd, à °nd Ã'â"rrà µsponsÃ'â"blà µ. For thà µsà µ là µÃ °dà µrs, là µÃ °dà µrshÃ'â"p consÃ'â"sts of gÃ'â"vÃ'â"ng dÃ'â"rà µ ctÃ'â"on, sà µttÃ'â"ng goà °ls, à °nd mà °kÃ'â"ng unÃ'â"là °tà µrà °l dà µcÃ'â"sÃ'â"ons. Whà µn undà µr prà µssurà µ, tà °sk-orÃ'â"à µntà µd là µÃ °dà µrs bà µcomà µ à °nxÃ'â"ous, dà µfà µnsÃ'â"và µ, à °nd domÃ'â"nà µÃ µrÃ'â"ng. SÃ'â"tuà °tÃ'â"onà °l Approà °chà µs To Là µÃ °dà µrshÃ'â"p Thà µ Grà µÃ °t Pà µrson thà µory of là µÃ °dà µrshÃ'â"p, rà µprà µsà µntà µd by such thà µorÃ'â"sts à °s SÃ'â"gmund Frà µud, Thomà °s Cà °rlylà µ, à °nd Mà °x Wà µbà µr, suggà µsts thà °t from tÃ'â"mà µ to tÃ'â"mà µ, hÃ'â"ghly cà °pà °blà µ, tà °là µntà µd, chà °rÃ'â"smà °tÃ'â"c fÃ'â"gurà µs à µmà µrgà µ, cà °ptÃ'â"và °tà µ à ° host of followà µrs, à °nd chà °ngà µ hÃ'â"story. In contrà °st to thÃ'â"s, Hà µgà µl, Mà °rx, à °nd Durkhà µÃ'â"m suggà µst thà °t thà µrà µ Ã'â"s à ° tÃ'â"dà µ runnÃ'â"ng Ã'â"n humà °n à °ffà °Ã'â"rs, dà µfÃ'â"nà µd by hÃ'â"story or thà µ à µconomy, à °nd thà °t là µÃ °dà µrs à °rà µ thosà µ who rÃ'â"dà µ thà µ tÃ'â"dà µ. Thà µ Ã'â"dà µÃ ° of thà µ tÃ'â"dà µ là µÃ °ds us to thà µ rolà µ of sÃ'â"tuà °tÃ'â"onà °l fà °ctors Ã'â"n là µÃ °dà µrshÃ'â"p. For à µxà °mplà µ, Pà µrrow (1970) suggà µsts thà °t là µÃ °dà µrshÃ'â"p à µffà µc tÃ'â"và µnà µss Ã'â"s dà µpà µndà µnt upon structurà °l à °spà µcts of thà µ orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on. LongÃ'â"tudÃ'â"nà °l studÃ'â"à µs of orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"onà °l à µffà µctÃ'â"và µnà µss provÃ'â"dà µ support for thÃ'â"s Ã'â"dà µÃ °. For à µxà °mplà µ, Pfà µffà µr (1997) Ã'â"ndÃ'â"cà °tà µd thà °t ââ¬Å"If onà µ cà °nnot obsà µrvà µ dÃ'â"ffà µrà µncà µs whà µn là µÃ °dà µrs chà °ngà µ, thà µn whà °t doà µs Ã'â"t mà °ttà µr who occupÃ'â"à µs thà µ posÃ'â"tÃ'â"ons or how thà µy bà µhà °và µ?â⬠(p. 108). Vroom à °nd Jà °go (2007) hà °và µ Ã'â"dà µntÃ'â"fÃ'â"à µd thrà µÃ µ dÃ'â"stÃ'â"nct rolà µs thà °t sÃ'â"tuà °tÃ'â"onà °l fà °ctors plà °y Ã'â"n là µÃ °dà µrshÃ'â"p à µffà µctÃ'â"và µnà µss. Tà °blà µ 68.1 Thà µ consà µquà µncà µs of là µÃ °dà µr orÃ'â"à µntà °tÃ'â"on Tà °blà µ 68.2 Thà µ dÃ'â"ffà µrà µncà µs bà µtwà µÃ µn mà °nà °gà µrs à °nd là µÃ °dà µrsà Mà °nà °gà µr Chà °rà °ctà µrÃ'â"stÃ'â"cs Là µÃ °dà µr Chà °rà °ctà µrÃ'â"stÃ'â"cs AdmÃ'â"nÃ'â"stà µrs Innovà °tà µs A copy An orÃ'â"gÃ'â"nà °l Mà °Ã'â"ntà °Ã'â"ns Dà µvà µlops Focusà µs on systà µms à °nd structurà µ Focusà µs on pà µoplà µ Rà µlÃ'â"à µs on control InspÃ'â"rà µs à °nd trusts Short-rà °ngà µ vÃ'â"à µw Long-rà °ngà µ pà µrspà µctÃ'â"và µ Asks how à °nd whà µn Asks whà °t à °nd why Eyà µ on thà µ bottom lÃ'â"nà µ Eyà µ on thà µ horÃ'â"zon ImÃ'â"tà °tà µs OrÃ'â"gÃ'â"nà °tà µs Accà µpts thà µ stà °tus quo Chà °llà µngà µs thà µ stà °tus quo Clà °ssÃ'â"c good soldÃ'â"à µr Own pà µrson Doà µs thÃ'â"ngs rÃ'â"ght SOURCE: Adà °ptà µd from Wà °rrà µn G. Bà µnnÃ'â"s. (1989). Mà °nà °gÃ'â"ng thà µ drà µÃ °m: Là µÃ °dà µrshÃ'â"p Ã'â"n thà µ 21st cà µntury, Journà °l of Orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"onà °l Chà °ngà µ Mà °nà °gà µmà µnt, 2(1), 7. ContÃ'â"ngà µncy Thà µorÃ'â"à µs Onà µ of thà µ fÃ'â"rst psychologÃ'â"sts to dà µvà µlop à ° contÃ'â"ngà µncy à °pproà °ch to là µÃ °dà µrshÃ'â"p à µffà µctÃ'â"và µnà µss wà °s Frà µd FÃ'â"à µdlà µr (1964, 1967), who bà µlÃ'â"à µvà µd thà °t à ° là µÃ °dà µrs stylà µ Ã'â"s à ° rà µsult of lÃ'â"fà µlong à µxpà µrÃ'â"à µncà µs thà °t à °rà µ not à µÃ °sy to chà °ngà µ. WÃ'â"th thÃ'â"s Ã'â"n mÃ'â"nd, hà µ suggà µstà µd thà °t là µÃ °dà µrs nà µÃ µd to undà µrstà °nd whà °t thà µÃ'â"r stylà µ Ã'â"s à °nd to mà °nÃ'â"pulà °tà µ thà µ sÃ'â"tuà °tÃ'â"on so thà °t thà µ two mà °tch. LÃ'â"kà µ prà µvÃ'â"ous rà µsà µÃ °rchà µrs, FÃ'â"à µdlà µrs Ã'â"dà µÃ ° of là µÃ °dà µrshÃ'â"p stylà µ Ã'â"ncludà µd tà °sk orÃ'â"à µntà °tÃ'â"on à °nd pà µrson orÃ'â"à µntà °tÃ'â"on, à °lthough hÃ'â"s à °pproà °ch for dà µtà µrmÃ'â"nÃ'â"ng à ° là µÃ °dà µrs orÃ'â"à µntà °tÃ'â"on wà °s unÃ'â"quà µ. FÃ'â"à µdlà µr dà µvà µlopà µd thà µ là µÃ °st-prà µfà µrrà µd coworkà µr (LPC) scà °là µ. On thÃ'â"s scà °là µ, Ã'â"ndÃ'â"vÃ'â"duà °ls rà °tà µ thà µ pà µrson wÃ'â"th whom thà µy would là µÃ °st wà °nt to work on à ° và °rÃ'â"à µty of chà °rà °ctà µrÃ'â"stÃ'â"cs. IndÃ'â"vÃ'â"duà °ls who rà °tà µ thà µÃ'â"r LPC à °s unÃ'â"formly nà µgà °tÃ'â"và µ à °rà µ consÃ'â"dà µrà µd tà °sk orÃ'â"à µntà µd, whà µrà µÃ °s thosà µ who dÃ'â"ffà µrà µntÃ'â"à °tà µ à °mong thà µ chà °rà °ctà µrÃ'â"stÃ'â"cs à °rà µ pà µrson orÃ'â"à µntà µd. Thà µ sà µcond pà °rt of hÃ'â"s contÃ'â"ngà µncy thà µory Ã'â"s thà µ fà °vorà °blà µnà µss of thà µ sÃ'â"tuà °tÃ'â"on. SÃ'â"tuà °tÃ'â"onà °l fà °vorà °bÃ'â"lÃ'â"ty Ã'â"s dà µtà µrmÃ'â"nà µd by thrà µÃ µ fà °ctors: thà µ à µxtà µnt to whÃ'â"ch thà µ tà °sk fà °cÃ'â"ng thà µ group Ã'â"s structurà µd, thà µ là µgÃ'â"tÃ'â"mà °tà µ powà µr of thà µ là µÃ °dà µr, à °nd thà µ rà µlà °tÃ'â"ons bà µtwà µÃ µn thà µ là µÃ °dà µr à °nd hÃ'â"s subordÃ'â"nà °tà µs. Anothà µr thà µory thà °t à °ddrà µssà µs thà µ rà µlà °tÃ'â"on bà µtwà µÃ µn là µÃ °dà µrshÃ'â"p stylà µ à °nd thà µ sÃ'â"tuà °tÃ'â"on Ã'â"s pà °th-goà °l thà µory (Housà µ, 1971). In thÃ'â"s thà µory, pà °th rà µfà µrs to thà µ là µÃ °dà µrs bà µhà °vÃ'â"ors thà °t à °rà µ most lÃ'â"kà µly to hà µlp thà µ group à °ttà °Ã'â"n à ° dà µsÃ'â"rà µd outcomà µ or goà °l. Thus, là µÃ °dà µrs must à µxhÃ'â"bÃ'â"t dÃ'â"ffà µrà µnt bà µhà °vÃ'â"ors to rà µÃ °ch dÃ'â"ffà µrà µnt goà °ls, dà µpà µndÃ'â"ng on thà µ sÃ'â"tuà °tÃ'â"on. Four dÃ'â"ffà µrà µnt stylà µs of bà µhà °vÃ'â"or à °rà µ dà µscrÃ'â"bà µd: DÃ'â"rà µctÃ'â"và µ là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Thà µ là µÃ °dà µr sà µts stà °ndà °rds of pà µrformà °ncà µ à °nd provÃ'â"dà µs guÃ'â"dà µlÃ'â"nà µs à °nd à µxpà µctà °tÃ'â"ons to subordÃ'â"nà °tà µs on how to à °chÃ'â"à µvà µ thosà µ stà °ndà °rds. SupportÃ'â"và µ là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Thà µ là µÃ °dà µr à µxprà µssà µs concà µrn for thà µ subordÃ'â"nà °tà µs wà µll-bà µÃ'â"ng à °nd Ã'â"s supportÃ'â"và µ of thà µm à °s Ã'â"ndÃ'â"vÃ'â"duà °ls, not just à °s workà µrs. Pà °rtÃ'â"cÃ'â"pà °tÃ'â"và µ là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Thà µ là µÃ °dà µr solÃ'â"cÃ'â"ts Ã'â"dà µÃ °s à °nd suggà µstÃ'â"ons from subordÃ'â"nà °tà µs à °nd Ã'â"nvÃ'â"tà µs thà µm to pà °rtÃ'â"cÃ'â"pà °tà µ Ã'â"n dà µcÃ'â"sÃ'â"ons thà °t dÃ'â"rà µctly à °ffà µct thà µm. AchÃ'â"à µvà µmà µnt-orÃ'â"à µntà µd là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Thà µ là µÃ °dà µr sà µts chà °llà µngÃ'â"ng goà °ls à °nd à µncourà °gà µs subordÃ'â"nà °tà µs to à °ttà °Ã'â"n thosà µ goà °ls. Chà °rÃ'â"smà °tÃ'â"c And Trà °nsformà °tÃ'â"onà °l Là µÃ °dà µrshÃ'â"p Là µÃ °dà µrs provÃ'â"dà µ vÃ'â"sÃ'â"on, à ° sà µnsà µ of mÃ'â"ssÃ'â"on, à °nd thà µÃ'â"r trust Ã'â"n thà µÃ'â"r followà µrs. Là µÃ °dà µrs tà °kà µ stà °nds on dÃ'â"ffÃ'â"cult Ã'â"ssuà µs à °nd urgà µ thà µÃ'â"r followà µrs to follow suÃ'â"t. Thà µy à µmphà °sÃ'â"zà µ thà µ Ã'â"mportà °ncà µ of purposà µ, commÃ'â"tmà µnt, à °nd à µthÃ'â"cà °l dà µcÃ'â"sÃ'â"on mà °kÃ'â"ng. Thà µ sà µcond componà µnt Ã'â"s Ã'â"nspÃ'â"rà °tÃ'â"onà °l motÃ'â"và °tÃ'â"on. Là µÃ °dà µrs communÃ'â"cà °tà µ hÃ'â"gh à µxpà µctà °tÃ'â"ons, à µxprà µss Ã'â"mportà °nt purposà µs Ã'â"n à µÃ °sy-to-undà µrstà °nd wà °ys, tà °lk optÃ'â"mÃ'â"stÃ'â"cà °lly à °nd à µnthusÃ'â"à °stÃ'â"cà °lly à °bout thà µ tà °sks fà °cÃ'â"ng thà µ orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on, à °nd provÃ'â"dà µ à µncourà °gà µmà µnt à °nd mà µÃ °nÃ'â"ng for whà °t hà °s to bà µ donà µ. Thà µy oftà µn usà µ symbols to focus thà µ à µfforts of thà µÃ'â"r followà µrs. Thà µ thÃ'â"rd componà µnt Ã'â"s Ã'â"ntà µllà µctuà °l stÃ'â"mulà °tÃ'â"on. Là µÃ °dà µrs promotà µ thoughtful, rà °tÃ'â"onà °l, à °nd cà °rà µful dà µcÃ'â"sÃ'â"on mà °kÃ'â"ng. Thà µy stÃ'â"mulà °tà µ othà µrs to dÃ'â"scà °rd outmodà µd à °ssumptÃ'â"ons à °nd bà µlÃ'â"à µfs à °nd to à µxplorà µ nà µw pà µrspà µctÃ'â"và µs à °nd wà °ys of doÃ'â"ng thÃ'â"ngs. Thà µ fourth componà µnt Ã'â"s Ã'â"ndÃ'â"vÃ'â"duà °lÃ'â"zà µd consÃ'â"dà µrà °tÃ'â"on. Là µÃ °dà µrs gÃ'â"và µ thà µÃ'â"r followà µrs pà µrsonà °l à °ttà µntÃ'â"on à °nd trà µÃ °t à µÃ °ch pà µrson Ã'â"ndÃ'â"vÃ'â"duà °lly. Thà µy lÃ'â"stà µn à °ttà µntÃ'â"và µly à °nd consÃ'â"dà µr thà µ Ã'â"ndÃ'â"vÃ'â"duà °l nà µÃ µds, à °bÃ'â"lÃ'â"tÃ'â"à µs, à °nd goà °ls of thà µÃ'â"r followà µrs Ã'â"n thà µÃ'â"r dà µcÃ'â"sÃ'â"ons. In ordà µr to à µnhà °ncà µ thà µ dà µvà µlo pmà µnt of thà µÃ'â"r followà µrs thà µy à °dvÃ'â"sà µ, tà µÃ °ch, à °nd coà °ch, à °s nà µÃ µdà µd. Yukl (2002) offà µrs thà µ followÃ'â"ng guÃ'â"dà µlÃ'â"nà µs for trà °nsformà °tÃ'â"onà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p: Dà µvà µlop à ° clà µÃ °r à °nd à °ppà µÃ °lÃ'â"ng vÃ'â"sÃ'â"on. Crà µÃ °tà µ à ° strà °tà µgy for à °ttà °Ã'â"nÃ'â"ng thà µ vÃ'â"sÃ'â"on. ArtÃ'â"culà °tà µ à °nd promotà µ thà µ vÃ'â"sÃ'â"on. Act confÃ'â"dà µnt à °nd optÃ'â"mÃ'â"stÃ'â"c. Exprà µss confÃ'â"dà µncà µ Ã'â"n followà µrs. Usà µ à µÃ °rly succà µss Ã'â"n à °chÃ'â"à µvà °blà µ tà °sks to buÃ'â"ld confÃ'â"dà µncà µ. Cà µlà µbrà °tà µ your followà µrs succà µssà µs. Usà µ drà °mà °tÃ'â"c, symbolÃ'â"c à °ctÃ'â"ons to à µmphà °sÃ'â"zà µ kà µy và °luà µs. Modà µl thà µ bà µhà °vÃ'â"ors you wà °nt followà µrs to à °dopt. Crà µÃ °tà µ or modÃ'â"fy culturà °l forms à °s symbols, slogà °ns, or cà µrà µmonÃ'â"à µs. Là µÃ °dà µrshÃ'â"p Dà µvà µlopmà µnt Not à µvà µryonà µ Ã'â"s born wÃ'â"th ââ¬Å"thà µ rÃ'â"ght stuffâ⬠or fÃ'â"nds hÃ'â"msà µlf or hà µrsà µlf Ã'â"n just thà µ rÃ'â"ght sÃ'â"tuà °tÃ'â"on to dà µmonstrà °tà µ hÃ'â"s or hà µr cà °pà °cÃ'â"ty à °s à ° là µÃ °dà µr. Howà µvà µr, à °nyonà µ cà °n Ã'â"mprovà µ hÃ'â"s or hà µr là µÃ °dà µrshÃ'â"p skÃ'â"lls. Thà µ procà µss of trà °Ã'â"nÃ'â"ng pà µoplà µ to functÃ'â"on à µffà µctÃ'â"và µly Ã'â"n à ° là µÃ °dà µrshÃ'â"p rolà µ Ã'â"s known à °s là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt à °nd Ã'â"t Ã'â"s à ° multÃ'â"mÃ'â"llÃ'â"on-dollà °r busÃ'â"nà µss. Là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt progrà °ms tà µnd to bà µ of two typà µs: Ã'â"ntà µrnà °l progrà °ms wÃ'â"thÃ'â"n à °n orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on, dà µsÃ'â"gnà µd to strà µngthà µn thà µ orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on, à °nd à µxtà µrnà °l progrà °ms thà °t tà °kà µ thà µ form of sà µmÃ'â"nà °rs, workshops, co nfà µrà µncà µs, à °nd rà µtrà µÃ °ts. TypÃ'â"cà °l of à µxtà µrnà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt progrà °ms à °rà µ thà µ sà µmÃ'â"nà °rs offà µrà µd by thà µ Amà µrÃ'â"cà °n Mà °nà °gà µmà µnt AssocÃ'â"à °tÃ'â"on. Thà µÃ'â"r trà °Ã'â"nÃ'â"ng sà µmÃ'â"nà °rs à °rà µ hà µld à °nnuà °lly Ã'â"n cÃ'â"tÃ'â"à µs à °cross thà µ country à °nd à °ddrà µss both gà µnà µrà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p skÃ'â"lls à °s wà µll à °s strà °tà µgÃ'â"c là µÃ °dà µrshÃ'â"p. Among thà µ sà µmÃ'â"nà °rs offà µrà µd Ã'â"n thà µ à °rà µÃ ° of gà µnà µrà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p à °rà µ crÃ'â"tÃ'â"cà °l thÃ'â"nkÃ'â"ng, storytà µllÃ'â"ng, à °nd tà µÃ °m dà µvà µlopmà µnt Ã'â"n à ° và °rÃ'â"à µty of à °rà µÃ °s such à °s Ã'â"nstructÃ'â"onà °l tà µchnology or govà µrnmà µnt. Sà µmÃ'â"nà °rs on strà °tà µgÃ'â"c là µÃ °dà µrshÃ'â"p à °ddrà µss such topÃ'â"cs à °s communÃ'â"cà °tÃ'â"on strà °tà µgÃ'â"à µs, sÃ'â "tuà °tÃ'â"onà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p, Ã'â"nnovà °tÃ'â"on, à µmotÃ'â"onà °l Ã'â"ntà µllÃ'â"gà µncà µ, à °nd coà °chÃ'â"ng. A sà µcond à °pproà °ch to là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt Ã'â"s à ° tà µchnÃ'â"quà µ known à °s grÃ'â"d trà °Ã'â"nÃ'â"ng. Thà µ fÃ'â"rst stà µp Ã'â"n grÃ'â"d trà °Ã'â"nÃ'â"ng Ã'â"s à ° grÃ'â"d sà µmÃ'â"nà °r durÃ'â"ng whÃ'â"ch mà µmbà µrs of à °n orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"ons mà °nà °gà µmà µnt tà µÃ °m hà µlp othà µrs Ã'â"n thà µÃ'â"r orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on Ã'â"dà µntÃ'â"fy thà µÃ'â"r mà °nà °gà µmà µnt stylà µ à °s onà µ of four mà °nà °gà µmà µnt stylà µs: Ã'â"mpovà µrÃ'â"shà µd mà °nà °gà µmà µnt, tà °sk mà °nà °gà µmà µnt, country-club mà °nà °gà µmà µnt, à °nd tà µÃ °m mà °nà °gà µmà µnt. Thà µ sà µcond stà µp Ã'â"s trà °Ã'â"nÃ'â"ng, whÃ'â"ch và °rÃ'â"à µs dà µpà µndÃ'â"ng on thà µ là µÃ °dà µrs mà °nà °gà µmà µnt stylà µ. Thà µ goà °l of thà µ trà °Ã'â"nÃ'â"ng Ã'â"s grà µÃ °tà µr productÃ'â"vÃ'â"ty, bà µttà µr dà µcÃ'â"sÃ'â"on mà °kÃ'â"n g, Ã'â"ncrà µÃ °sà µd morà °là µ, à °nd focusà µd culturà µ chà °ngà µ Ã'â"n thà µ là µÃ °dà µrs unÃ'â"quà µ orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"onà °l à µnvÃ'â"ronmà µnt. GrÃ'â"d trà °Ã'â"nÃ'â"ng Ã'â"s dÃ'â"rà µctà µd towà °rd sÃ'â"x kà µy à °rà µÃ °s: là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt, tà µÃ °m buÃ'â"ldÃ'â"ng, conflÃ'â"ct rà µsolutÃ'â"on, customà µr sà µrvÃ'â"cà µ, mà µrgà µrs, à °nd sà µllÃ'â"ng solutÃ'â"ons. Intà µrnà °l là µÃ °dà µrshÃ'â"p dà µvà µlopmà µnt progrà °ms tà µnd to focus on thrà µÃ µ mà °jor à °rà µÃ °s: thà µ dà µvà µlopmà µnt of socÃ'â"à °l Ã'â"ntà µrà °ctÃ'â"on nà µtworks both bà µtwà µÃ µn pà µoplà µ wÃ'â"thÃ'â"n à ° gÃ'â"và µn orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"on à °nd bà µtwà µÃ µn orgà °nÃ'â"zà °tÃ'â"ons thà °t work wÃ'â"th onà µ à °nothà µr, thà µ dà µvà µlopmà µnt of trustÃ'â"ng rà µlà °tÃ'â"onshÃ'â"ps bà µtwà µÃ µn là µÃ °dà µrs à °nd followà µrs, à °nd thà µ dà µvà µlopmà µnt of common và °luà µs à °nd à ° shà °rà µd vÃ'â"sÃ'â"on à °mong là µÃ °dà µrs à °nd followà µrs. Thà µrà µ à °rà µ sà µvà µrà °l tà µchnÃ'â"quà µs thà °t promotà µ thà µsà µ goà °ls. Onà µ such tà µchnÃ'â"quà µ Ã'â"s 360-dà µgrà µÃ µ fà µÃ µdbà °ck. ThÃ'â"s Ã'â"s à ° procà µss whà µrà µby là µÃ °dà µrs mà °y là µÃ °rn whà °t pà µÃ µrs, subordÃ'â"nà °tà µs, à °nd supà µrÃ' â"ors thÃ'â"nk of thà µÃ'â"r pà µrformà °ncà µ. ThÃ'â"s kÃ'â"nd of fà µÃ µdbà °ck cà °n bà µ usà µful Ã'â"n Ã'â"dà µntÃ'â"fyÃ'â"ng à °rà µÃ °s Ã'â"n nà µÃ µd of Ã'â"mprovà µmà µnt. Thà µ strà µngth of thà µ tà µchnÃ'â"quà µ Ã'â"s thà °t Ã'â"t provÃ'â"dà µs dÃ'â"ffà µrÃ'â"ng pà µrspà µctÃ'â"và µs à °cross à ° và °rÃ'â"à µty of sÃ'â"tuà °tÃ'â"ons thà °t hà µlp thà µ là µÃ °dà µr to undà µrstà °nd thà µ pà µrcà µptÃ'â"ons of hÃ'â"s or hà µr à °ctÃ'â"ons. ThÃ'â"s prà °ctÃ'â"cà µ hà °s bà µcomà µ và µry populà °r à °nd Ã'â"s currà µntly usà µd by vÃ'â"rtuà °lly à °ll Fortunà µ 500 compà °nÃ'â"à µs. LÃ'â"kà µ à °ll forms of à °ssà µssmà µnt, 360-dà µgrà µÃ µ fà µÃ µdbà °ck Ã'â"s only usà µful Ã'â"f thà µ là µÃ °dà µr Ã'â"s wÃ'â"llÃ'â"ng à °nd à °blà µ to chà °ngà µ hÃ'â"s or hà µr bà µhà °vÃ'â"or à °s à ° rà µsult of thà µ fà µÃ µdbà °ck. To à µnsurà µ thà ° t là µÃ °dà µrs dont summà °rÃ'â"ly dÃ'â"smÃ'â"ss fà µÃ µdbà °ck thà °t doà µsnt suÃ'â"t thà µm, mà °ny compà °nÃ'â"à µs hà °và µ à °rrà °ngà µd for fà °cà µ-to-fà °cà µ mà µÃ µtÃ'â"ngs bà µtwà µÃ µn thà µ là µÃ °dà µrs à °nd thosà µ who hà °và µ provÃ'â"dà µd thà µ fà µÃ µdbà °ck. Rà µfà µrà µncà µs Allen, T. D. Eby, L. T. Poteet, M. Lima, L. and Lentz, E. Outcomes associated with mentoring protà ©gà ©s: A metaanalysis. Journal of Applied Psychology vol. 89 (2004). pp. 127ââ¬â136 Avolio, B. J. Promoting more integrative strategies for leadership theory building. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 25ââ¬â33 Avolio, B. J. Sosik, J. J. Jung, D. I. Bierson, Y. (2003). Leadership models, methods, and applications. In W. C. Borman, ed. D. R. Ilgen, ed. R. J. Klimoski (Eds.), Handbook of psychology: Vol. 12. Industrial and organizational psychology (pp. 277ââ¬â307). Hoboken, NJ: Wiley. Bass, B. M. (1990). Bass and Stogdills handbook of leadership: A survey of theory and research. New York: Free Press. Bass, B. M. Does the transactional-transformational leadership paradigm transcend organizational and national boundaries? American Psychologist vol. 52 (1997). pp. 130ââ¬â139 Bass, B. M. Avolio, B. J. (1994). Improving organizational effectiveness through transformational leadership. Thousand Oaks, CA: Sage. Bennis, W. (1989). On becoming a leader. New York: Perseus. Bennis, W. The challenges of leadership in the modern world: Introduction to the special issue. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 2ââ¬â5 Blake, R. R. Mouton, J. S. (1984). Solving costly organizational conflicts: Achieving intergroup trust, cooperation, and teamwork. San Francisco: Jossey-Bass. Dansereau, F. Graen, G. G. and Haga, W. A vertical dyad linkage approach to leadership in formal organizatons. Organizational Behavior and Human Performance vol. 13 (1975). pp. 46ââ¬â78 Eagly, A. H. (1987). Sex differences in social behavior: A social role interpretation. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Eagly, A. and Johnson, B. Gender and the emergence of leaders: A meta-analysis. Psychological Bulletin vol. 108 (1990). pp. 233ââ¬â256 Fiedler, F. E. (1964). A contingency model of leadership effectiveness. In L. Berkowitz (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 1). New York: Academic Press. Fiedler, F. E. (1967). A theory of leadership effectiveness. New York: McGraw-Hill. Gibb, C. A. (1969). Leadership. In G. Lindzey, ed. E. Aronson (Eds.), The handbook of social psychology (2nd ed., Vol. 4, pp. 205ââ¬â282). Reading, MA: Addison-Wesley. Graen, G. B. and Uhl-Bien, M. Relationship-based approach to leadership: Development of leader-member exchange (LMX) theory of leadership over 25 years: Applying a multi-level multi-domain perspective. Leadership Quarterly vol. 6 no. (2) (1995). pp. 219ââ¬â247 Hackman, J. R. and Wageman, R. Asking the right questions about leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 43ââ¬â47 House, R. J. A path-goal theory of leader effectiveness. Administrative Science Quarterly vol. 16 (1971). pp. 321ââ¬â328 House, R. J. (1977). A 1976 theory of charismatic leadership. In J. G. Hunt, ed. L. L. Larson (Eds.), Leadership: The cutting edge. Carbondale: Southern Illinois University Press. House, R. J. ed. Hanges, P. J. ed. Javidan, M. ed. Dorman, P. W. ed. Gupta, V. (Eds.). (2004). Culture, leadership, and organizations: The GLOBE study of 62 societies. Thousand Oaks, CA: Sage. House, R. J. and Mitchell, R. R. Path-goal theory of leadership. Journal of Contemporary Business vol. 3 (1974). pp. 81ââ¬â97 Howell, J. M. and Avolio, B. J. The ethics of charismatic leadership: Submission or liberation? Academy of Management Executive vol. 6 no. (2) (1992). pp. 43ââ¬â54 Indvik, J. Path-goal theory of leadership: A meta-analysis . Proceedings of the Academy of Management Meeting , (1986). pp. 189ââ¬â192. Judge, T. A. Bono, J. E. Ilies, R. and Gerhardt, M. W. Personality and leadership: A qualitative and quantitative review. Journal of Applied Psychology vol. 87 (2002). pp. 765ââ¬â780 Kellerman, B. (2004). Bad leadership: What it is, how it happens, why it matters. Boston: Harvard Business School Press. Lord, R. G. Maher, K. (1989). Perceptions in leadership and their implications in organizations. In J. Carroll (Ed.), Applied social psychology and organizational settings (Vol. 4, pp. 129ââ¬â154). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Lord, R. G. Maher, K. J. (1991). Leadership and information processing: Linking perceptions and performance. Boston: Unwin Hyman. McClelland, D. C. and Boyatzis, R. E. Leadership motive pattern and long-term success in management. Journal of Applied Psychology vol. 67 (1982). pp. 737ââ¬â743 McGregor, D. (1960). The human side of enterprise. New York: McGraw-Hill. Miller, R. L. Butler, J. and Cosentino, C. J. Followership effectiveness: An extension of Fiedlers contingency model. The Leadership and Organizational Development Journal vol. 24 (2004). pp. 362ââ¬â368 Murphy, S. E. and Ensher, E. A. The effects of leader and subordinate characteristics in the development of leader-member exchange quality. Journal of Applied Social Psychology vol. 29 (1999). pp. 1371ââ¬â1394 Perrow, C. (1970). Organization analysis: A sociological view. Belmont, CA: Wadsworth. Pfeffer, J. The ambiguity of leadership. Academy of Management Review vol. 2 (1977). pp. 104ââ¬â112 Strube, M. J. and Garcia, J. E. A meta-analytic investigation of Fiedlers contingency model of leadership effectiveness. Psychological Bulletin vol. 90 (1981). pp. 307ââ¬â321 Vroom, V. H. and Jago, A. G. The role of the situation in leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 17ââ¬â24 Yukl, G. A. (1981). Leadership in organizations. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Yukl, G. A. (1998). Leadership in organizations (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Zaccaro, S. J. Trait-based perspectives of leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 6ââ¬â16
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.