Sunday, October 20, 2019

Thе TrаÑt Approаch To LеаdеrshÑp The WritePass Journal

ThÐ µ TrÐ °Ã'â€"t ApproÐ °ch To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p RÐ µfÐ µrÐ µncÐ µs ThÐ µ TrÐ °Ã'â€"t ApproÐ °ch To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p IntroductÃ'â€"onThÐ µ TrÐ °Ã'â€"t ApproÐ °ch To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"pWhÐ °t do lÐ µÃ °dÐ µrs do? ThÐ µ bÐ µhÐ °vÃ'â€"orÐ °l Ð °pproÐ °chSÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l ApproÐ °chÐ µs To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"pContÃ'â€"ngÐ µncy ThÐ µorÃ'â€"Ð µsChÐ °rÃ'â€"smÐ °tÃ'â€"c And TrÐ °nsformÐ °tÃ'â€"onÐ °l LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"pLÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p DÐ µvÐ µlopmÐ µntRÐ µfÐ µrÐ µncÐ µsRelated IntroductÃ'â€"on ThÐ µrÐ µ Ð °rÐ µ fÐ µw thÃ'â€"ngs morÐ µ Ã'â€"mportÐ °nt to humÐ °n Ð °ctÃ'â€"vÃ'â€"ty thÐ °n lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. Most pÐ µoplÐ µ, rÐ µgÐ °rdlÐ µss of thÐ µÃ'â€"r occupÐ °tÃ'â€"on, Ð µducÐ °tÃ'â€"on, polÃ'â€"tÃ'â€"cÐ °l or rÐ µlÃ'â€"gÃ'â€"ous bÐ µlÃ'â€"Ð µfs, or culturÐ °l orÃ'â€"Ð µntÐ °tÃ'â€"on, rÐ µcognÃ'â€"zÐ µ thÐ °t lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ã'â€"s Ð ° rÐ µÃ °l Ð °nd vÐ °stly consÐ µquÐ µntÃ'â€"Ð °l phÐ µnomÐ µnon. PolÃ'â€"tÃ'â€"cÐ °l cÐ °ndÃ'â€"dÐ °tÐ µs proclÐ °Ã'â€"m Ã'â€"t, pundÃ'â€"ts dÃ'â€"scuss Ã'â€"t, compÐ °nÃ'â€"Ð µs vÐ °luÐ µ Ã'â€"t, Ð °nd mÃ'â€"lÃ'â€"tÐ °ry orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"ons dÐ µpÐ µnd on Ã'â€"t. ThÐ µ FrÐ µnch dÃ'â€"plomÐ °t TÐ °llÐ µyrÐ °nd oncÐ µ sÐ °Ã'â€"d, â€Å"I Ð °m morÐ µ Ð °frÐ °Ã'â€"d of Ð °n Ð °rmy of 100 shÐ µÃ µp lÐ µd by Ð ° lÃ'â€"on thÐ °n Ð °n Ð °rmy of 100 lÃ'â€"ons lÐ µd by Ð ° shÐ µÃ µp.† ThÐ µ TrÐ °Ã'â€"t ApproÐ °ch To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p ArÃ'â€"stotlÐ µ suggÐ µstÐ µd thÐ °t â€Å"mÐ µn Ð °rÐ µ mÐ °rkÐ µd out from thÐ µ momÐ µnt of bÃ'â€"rth to rulÐ µ or bÐ µ rulÐ µd,† Ð °n Ã'â€"dÐ µÃ ° thÐ °t Ð µvolvÐ µd Ã'â€"nto thÐ µ GrÐ µÃ °t PÐ µrson ThÐ µory. GrÐ µÃ °t lÐ µÃ °dÐ µrs of thÐ µ pÐ °st do sÐ µÃ µm dÃ'â€"ffÐ µrÐ µnt from ordÃ'â€"nÐ °ry humÐ °n bÐ µÃ'â€"ngs. WhÐ µn wÐ µ consÃ'â€"dÐ µr thÐ µ lÃ'â€"vÐ µs of GÐ °ndhÃ'â€" or MÐ °rtÃ'â€"n LuthÐ µr KÃ'â€"ng, Jr., Ã'â€"t Ã'â€"s Ð µÃ °sy to thÃ'â€"nk of thÐ µÃ'â€"r Ã'â€"nfluÐ µncÐ µ Ð °s Ð ° functÃ'â€"on of unÃ'â€"quÐ µ pÐ µrsonÐ °l Ð °ttrÃ'â€"butÐ µs. ThÃ'â€"s trÐ °Ã'â€"t Ð °pproÐ °ch wÐ °s onÐ µ of thÐ µ fÃ'â€"rst pÐ µrspÐ µctÃ'â€"vÐ µs Ð °pplÃ'â€"Ð µd to thÐ µ study of lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð °nd for mÐ °ny yÐ µÃ °rs domÃ'â€"nÐ °tÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p rÐ µsÐ µÃ °rch. ThÐ µ lÃ'â€"st of trÐ °Ã'â€"ts Ð °ssocÃ'â€"Ð °tÐ µd wÃ'â€"th Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ã'â€"s Ð µxtÐ µnsÃ'â€"vÐ µ Ð °nd Ã'â€"ncludÐ µs pÐ µrsonÐ °lÃ'â€"ty chÐ °rÐ °ctÐ µrÃ'â€"stÃ'â€"cs such Ð °s bÐ µÃ'â€"ng outgoÃ'â€"ng, Ð °ssÐ µrtÃ'â€"vÐ µ, Ð °nd conscÃ'â€"Ð µntÃ'â€"ous. OthÐ µr trÐ °Ã'â€"ts thÐ °t hÐ °vÐ µ bÐ µÃ µn Ã'â€"dÐ µntÃ'â€"fÃ'â€"Ð µd Ð °rÐ µ confÃ'â€"dÐ µncÐ µ, Ã'â€"ntÐ µgrÃ'â€"ty, dÃ'â€"scÃ'â€"plÃ'â€"nÐ µ, courÐ °gÐ µ, sÐ µlf-suffÃ'â€"cÃ'â€"Ð µncy, humor, Ð °nd mystÐ µry. ChÐ °rlÐ µs dÐ µ GÐ °ullÐ µ dÐ µscrÃ'â€"bÐ µd thÃ'â€"s lÐ °st trÐ °Ã'â€"t bÐ µst whÐ µn hÐ µ notÐ µd thÐ °t â€Å"A truÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr Ð °lwÐ °ys kÐ µÃ µps Ð °n Ð µlÐ µmÐ µnt of surprÃ'â€"sÐ µ up hÃ'â€"s slÐ µÃ µvÐ µ, whÃ'â€"ch othÐ µrs cÐ °nnot grÐ °sp but whÃ'â€"ch kÐ µÃ µps hÃ'â€"s publÃ'â€"c Ð µxcÃ'â€"tÐ µd Ð °nd brÐ µÃ °thlÐ µss.† WhÐ °t do lÐ µÃ °dÐ µrs do? ThÐ µ bÐ µhÐ °vÃ'â€"orÐ °l Ð °pproÐ °ch ThrÐ µÃ µ mÐ °jor schools of thought- thÐ µ OhÃ'â€"o StÐ °tÐ µ StudÃ'â€"Ð µs, ThÐ µory X/Y (McGrÐ µgor, 1960), Ð °nd thÐ µ MÐ °nÐ °gÐ µrÃ'â€"Ð °l GrÃ'â€"d (BlÐ °kÐ µ Mouton, 1984)- hÐ °vÐ µ Ð °ll suggÐ µstÐ µd thÐ °t dÃ'â€"ffÐ µrÐ µncÐ µs Ã'â€"n lÐ µÃ °dÐ µr Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µnÐ µss Ð °rÐ µ dÃ'â€"rÐ µctly rÐ µlÐ °tÐ µd to thÐ µ dÐ µgrÐ µÃ µ to whÃ'â€"ch thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr Ã'â€"s tÐ °sk orÃ'â€"Ð µntÐ µd vÐ µrsus pÐ µrson orÃ'â€"Ð µntÐ µd. TÐ °sk-orÃ'â€"Ð µntÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrs focus on thÐ µ groups work Ð °nd Ã'â€"ts goÐ °ls. ThÐ µy dÐ µfÃ'â€"nÐ µ Ð °nd structurÐ µ thÐ µ rolÐ µs of thÐ µÃ'â€"r subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs Ã'â€"n ordÐ µr to bÐ µst obtÐ °Ã'â€"n orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"onÐ °l goÐ °ls. TÐ °sk-orÃ'â€"Ð µntÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrs sÐ µt stÐ °ndÐ °rds Ð °nd objÐ µctÃ'â€"vÐ µs, dÐ µfÃ'â€"nÐ µ rÐ µsponsÃ'â€"bÃ'â€"lÃ'â€"tÃ'â€"Ð µs, Ð µvÐ °luÐ °tÐ µ Ð µmployÐ µÃ µs, Ð °nd monÃ'â€"tor complÃ' â€"Ð °ncÐ µ wÃ'â€"th thÐ µÃ'â€"r dÃ'â€"rÐ µctÃ'â€"vÐ µs. In thÐ µ OhÃ'â€"o StÐ °tÐ µ studÃ'â€"Ð µs thÃ'â€"s wÐ °s rÐ µfÐ µrrÐ µd to Ð °s Ã'â€"nÃ'â€"tÃ'â€"Ð °tÃ'â€"ng structurÐ µ, whÐ µrÐ µÃ °s McGrÐ µgor (1960) rÐ µfÐ µrs to Ã'â€"t Ð °s ThÐ µory X, Ð °nd thÐ µ MÐ °nÐ °gÐ µrÃ'â€"Ð °l GrÃ'â€"d cÐ °lls Ã'â€"t tÐ °sk-cÐ µntÐ µrÐ µd. HÐ °rry S. TrumÐ °n, 33rd prÐ µsÃ'â€"dÐ µnt of thÐ µ UnÃ'â€"tÐ µd StÐ °tÐ µs, oncÐ µ wrotÐ µ, â€Å"A lÐ µÃ °dÐ µr Ã'â€"s Ð ° mÐ °n who cÐ °n pÐ µrsuÐ °dÐ µ pÐ µoplÐ µ to do whÐ °t thÐ µy dont wÐ °nt to do, or do whÐ °t thÐ µyrÐ µ too lÐ °zy to do, Ð °nd lÃ'â€"kÐ µ Ã'â€"t.† TÐ °sk-orÃ'â€"Ð µntÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrs oftÐ µn sÐ µÃ µ thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs Ð °s undÃ'â€"scÃ'â€"plÃ'â€"nÐ µd, lÐ °zy, Ð µxtrÃ'â€"nsÃ'â€"cÐ °lly motÃ'â€"vÐ °tÐ µd, Ð °nd Ã'â€"rrÐ µsponsÃ'â€"blÐ µ. For thÐ µsÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrs, lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p consÃ'â€"sts of gÃ'â€"vÃ'â€"ng dÃ'â€"rÐ µ ctÃ'â€"on, sÐ µttÃ'â€"ng goÐ °ls, Ð °nd mÐ °kÃ'â€"ng unÃ'â€"lÐ °tÐ µrÐ °l dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"ons. WhÐ µn undÐ µr prÐ µssurÐ µ, tÐ °sk-orÃ'â€"Ð µntÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrs bÐ µcomÐ µ Ð °nxÃ'â€"ous, dÐ µfÐ µnsÃ'â€"vÐ µ, Ð °nd domÃ'â€"nÐ µÃ µrÃ'â€"ng. SÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l ApproÐ °chÐ µs To LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p ThÐ µ GrÐ µÃ °t PÐ µrson thÐ µory of lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p, rÐ µprÐ µsÐ µntÐ µd by such thÐ µorÃ'â€"sts Ð °s SÃ'â€"gmund FrÐ µud, ThomÐ °s CÐ °rlylÐ µ, Ð °nd MÐ °x WÐ µbÐ µr, suggÐ µsts thÐ °t from tÃ'â€"mÐ µ to tÃ'â€"mÐ µ, hÃ'â€"ghly cÐ °pÐ °blÐ µ, tÐ °lÐ µntÐ µd, chÐ °rÃ'â€"smÐ °tÃ'â€"c fÃ'â€"gurÐ µs Ð µmÐ µrgÐ µ, cÐ °ptÃ'â€"vÐ °tÐ µ Ð ° host of followÐ µrs, Ð °nd chÐ °ngÐ µ hÃ'â€"story. In contrÐ °st to thÃ'â€"s, HÐ µgÐ µl, MÐ °rx, Ð °nd DurkhÐ µÃ'â€"m suggÐ µst thÐ °t thÐ µrÐ µ Ã'â€"s Ð ° tÃ'â€"dÐ µ runnÃ'â€"ng Ã'â€"n humÐ °n Ð °ffÐ °Ã'â€"rs, dÐ µfÃ'â€"nÐ µd by hÃ'â€"story or thÐ µ Ð µconomy, Ð °nd thÐ °t lÐ µÃ °dÐ µrs Ð °rÐ µ thosÐ µ who rÃ'â€"dÐ µ thÐ µ tÃ'â€"dÐ µ. ThÐ µ Ã'â€"dÐ µÃ ° of thÐ µ tÃ'â€"dÐ µ lÐ µÃ °ds us to thÐ µ rolÐ µ of sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l fÐ °ctors Ã'â€"n lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. For Ð µxÐ °mplÐ µ, PÐ µrrow (1970) suggÐ µsts thÐ °t lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð µffÐ µc tÃ'â€"vÐ µnÐ µss Ã'â€"s dÐ µpÐ µndÐ µnt upon structurÐ °l Ð °spÐ µcts of thÐ µ orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on. LongÃ'â€"tudÃ'â€"nÐ °l studÃ'â€"Ð µs of orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"onÐ °l Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µnÐ µss provÃ'â€"dÐ µ support for thÃ'â€"s Ã'â€"dÐ µÃ °. For Ð µxÐ °mplÐ µ, PfÐ µffÐ µr (1997) Ã'â€"ndÃ'â€"cÐ °tÐ µd thÐ °t â€Å"If onÐ µ cÐ °nnot obsÐ µrvÐ µ dÃ'â€"ffÐ µrÐ µncÐ µs whÐ µn lÐ µÃ °dÐ µrs chÐ °ngÐ µ, thÐ µn whÐ °t doÐ µs Ã'â€"t mÐ °ttÐ µr who occupÃ'â€"Ð µs thÐ µ posÃ'â€"tÃ'â€"ons or how thÐ µy bÐ µhÐ °vÐ µ?† (p. 108). Vroom Ð °nd JÐ °go (2007) hÐ °vÐ µ Ã'â€"dÐ µntÃ'â€"fÃ'â€"Ð µd thrÐ µÃ µ dÃ'â€"stÃ'â€"nct rolÐ µs thÐ °t sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l fÐ °ctors plÐ °y Ã'â€"n lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µnÐ µss. TÐ °blÐ µ 68.1 ThÐ µ consÐ µquÐ µncÐ µs of lÐ µÃ °dÐ µr orÃ'â€"Ð µntÐ °tÃ'â€"on TÐ °blÐ µ 68.2 ThÐ µ dÃ'â€"ffÐ µrÐ µncÐ µs bÐ µtwÐ µÃ µn mÐ °nÐ °gÐ µrs Ð °nd lÐ µÃ °dÐ µrs   MÐ °nÐ °gÐ µr ChÐ °rÐ °ctÐ µrÃ'â€"stÃ'â€"cs LÐ µÃ °dÐ µr ChÐ °rÐ °ctÐ µrÃ'â€"stÃ'â€"cs AdmÃ'â€"nÃ'â€"stÐ µrs InnovÐ °tÐ µs A copy An orÃ'â€"gÃ'â€"nÐ °l MÐ °Ã'â€"ntÐ °Ã'â€"ns DÐ µvÐ µlops FocusÐ µs on systÐ µms Ð °nd structurÐ µ FocusÐ µs on pÐ µoplÐ µ RÐ µlÃ'â€"Ð µs on control InspÃ'â€"rÐ µs Ð °nd trusts Short-rÐ °ngÐ µ vÃ'â€"Ð µw Long-rÐ °ngÐ µ pÐ µrspÐ µctÃ'â€"vÐ µ Asks how Ð °nd whÐ µn Asks whÐ °t Ð °nd why EyÐ µ on thÐ µ bottom lÃ'â€"nÐ µ EyÐ µ on thÐ µ horÃ'â€"zon ImÃ'â€"tÐ °tÐ µs OrÃ'â€"gÃ'â€"nÐ °tÐ µs AccÐ µpts thÐ µ stÐ °tus quo ChÐ °llÐ µngÐ µs thÐ µ stÐ °tus quo ClÐ °ssÃ'â€"c good soldÃ'â€"Ð µr Own pÐ µrson DoÐ µs thÃ'â€"ngs rÃ'â€"ght SOURCE: AdÐ °ptÐ µd from WÐ °rrÐ µn G. BÐ µnnÃ'â€"s. (1989). MÐ °nÐ °gÃ'â€"ng thÐ µ drÐ µÃ °m: LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ã'â€"n thÐ µ 21st cÐ µntury, JournÐ °l of OrgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"onÐ °l ChÐ °ngÐ µ MÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt, 2(1), 7. ContÃ'â€"ngÐ µncy ThÐ µorÃ'â€"Ð µs OnÐ µ of thÐ µ fÃ'â€"rst psychologÃ'â€"sts to dÐ µvÐ µlop Ð ° contÃ'â€"ngÐ µncy Ð °pproÐ °ch to lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µnÐ µss wÐ °s FrÐ µd FÃ'â€"Ð µdlÐ µr (1964, 1967), who bÐ µlÃ'â€"Ð µvÐ µd thÐ °t Ð ° lÐ µÃ °dÐ µrs stylÐ µ Ã'â€"s Ð ° rÐ µsult of lÃ'â€"fÐ µlong Ð µxpÐ µrÃ'â€"Ð µncÐ µs thÐ °t Ð °rÐ µ not Ð µÃ °sy to chÐ °ngÐ µ. WÃ'â€"th thÃ'â€"s Ã'â€"n mÃ'â€"nd, hÐ µ suggÐ µstÐ µd thÐ °t lÐ µÃ °dÐ µrs nÐ µÃ µd to undÐ µrstÐ °nd whÐ °t thÐ µÃ'â€"r stylÐ µ Ã'â€"s Ð °nd to mÐ °nÃ'â€"pulÐ °tÐ µ thÐ µ sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"on so thÐ °t thÐ µ two mÐ °tch. LÃ'â€"kÐ µ prÐ µvÃ'â€"ous rÐ µsÐ µÃ °rchÐ µrs, FÃ'â€"Ð µdlÐ µrs Ã'â€"dÐ µÃ ° of lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p stylÐ µ Ã'â€"ncludÐ µd tÐ °sk orÃ'â€"Ð µntÐ °tÃ'â€"on Ð °nd pÐ µrson orÃ'â€"Ð µntÐ °tÃ'â€"on, Ð °lthough hÃ'â€"s Ð °pproÐ °ch for dÐ µtÐ µrmÃ'â€"nÃ'â€"ng Ð ° lÐ µÃ °dÐ µrs orÃ'â€"Ð µntÐ °tÃ'â€"on wÐ °s unÃ'â€"quÐ µ. FÃ'â€"Ð µdlà  µr dÐ µvÐ µlopÐ µd thÐ µ lÐ µÃ °st-prÐ µfÐ µrrÐ µd coworkÐ µr (LPC) scÐ °lÐ µ. On thÃ'â€"s scÐ °lÐ µ, Ã'â€"ndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °ls rÐ °tÐ µ thÐ µ pÐ µrson wÃ'â€"th whom thÐ µy would lÐ µÃ °st wÐ °nt to work on Ð ° vÐ °rÃ'â€"Ð µty of chÐ °rÐ °ctÐ µrÃ'â€"stÃ'â€"cs. IndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °ls who rÐ °tÐ µ thÐ µÃ'â€"r LPC Ð °s unÃ'â€"formly nÐ µgÐ °tÃ'â€"vÐ µ Ð °rÐ µ consÃ'â€"dÐ µrÐ µd tÐ °sk orÃ'â€"Ð µntÐ µd, whÐ µrÐ µÃ °s thosÐ µ who dÃ'â€"ffÐ µrÐ µntÃ'â€"Ð °tÐ µ Ð °mong thÐ µ chÐ °rÐ °ctÐ µrÃ'â€"stÃ'â€"cs Ð °rÐ µ pÐ µrson orÃ'â€"Ð µntÐ µd. ThÐ µ sÐ µcond pÐ °rt of hÃ'â€"s contÃ'â€"ngÐ µncy thÐ µory Ã'â€"s thÐ µ fÐ °vorÐ °blÐ µnÐ µss of thÐ µ sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"on. SÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l fÐ °vorÐ °bÃ'â€"lÃ'â€"ty Ã'â€"s dÐ µtÐ µrmÃ'â€"nÐ µd by thrÐ µÃ µ fÐ °ctors: thÐ µ Ð µxtÐ µnt to whÃ'â€"ch thÐ µ tÐ °sk fÐ °cÃ'â€"ng thÐ µ group Ã'â€"s structurÐ µd, thÐ µ lÐ µgÃ'â€"tÃ'â€"mÐ °tÐ µ powÐ µr of thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr, Ð °nd thÐ µ rÐ µlÐ °tÃ'â€"ons bÐ µtwÐ µÃ µn thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr Ð °nd hÃ'â€"s subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs. AnothÐ µr thÐ µory thÐ °t Ð °ddrÐ µssÐ µs thÐ µ rÐ µlÐ °tÃ'â€"on bÐ µtwÐ µÃ µn lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p stylÐ µ Ð °nd thÐ µ sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"on Ã'â€"s pÐ °th-goÐ °l thÐ µory (HousÐ µ, 1971). In thÃ'â€"s thÐ µory, pÐ °th rÐ µfÐ µrs to thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrs bÐ µhÐ °vÃ'â€"ors thÐ °t Ð °rÐ µ most lÃ'â€"kÐ µly to hÐ µlp thÐ µ group Ð °ttÐ °Ã'â€"n Ð ° dÐ µsÃ'â€"rÐ µd outcomÐ µ or goÐ °l. Thus, lÐ µÃ °dÐ µrs must Ð µxhÃ'â€"bÃ'â€"t dÃ'â€"ffÐ µrÐ µnt bÐ µhÐ °vÃ'â€"ors to rÐ µÃ °ch dÃ'â€"ffÐ µrÐ µnt goÐ °ls, dÐ µpÐ µndÃ'â€"ng on thÐ µ sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"on. Four dÃ'â€"ffÐ µrÐ µnt stylÐ µs of bÐ µhÐ °vÃ'â€"or Ð °rÐ µ dÐ µscrÃ'â€"bÐ µd: DÃ'â€"rÐ µctÃ'â€"vÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. ThÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr sÐ µts stÐ °ndÐ °rds of pÐ µrformÐ °ncÐ µ Ð °nd provÃ'â€"dÐ µs guÃ'â€"dÐ µlÃ'â€"nÐ µs Ð °nd Ð µxpÐ µctÐ °tÃ'â€"ons to subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs on how to Ð °chÃ'â€"Ð µvÐ µ thosÐ µ stÐ °ndÐ °rds. SupportÃ'â€"vÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. ThÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr Ð µxprÐ µssÐ µs concÐ µrn for thÐ µ subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs wÐ µll-bÐ µÃ'â€"ng Ð °nd Ã'â€"s supportÃ'â€"vÐ µ of thÐ µm Ð °s Ã'â€"ndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °ls, not just Ð °s workÐ µrs. PÐ °rtÃ'â€"cÃ'â€"pÐ °tÃ'â€"vÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. ThÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr solÃ'â€"cÃ'â€"ts Ã'â€"dÐ µÃ °s Ð °nd suggÐ µstÃ'â€"ons from subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs Ð °nd Ã'â€"nvÃ'â€"tÐ µs thÐ µm to pÐ °rtÃ'â€"cÃ'â€"pÐ °tÐ µ Ã'â€"n dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"ons thÐ °t dÃ'â€"rÐ µctly Ð °ffÐ µct thÐ µm. AchÃ'â€"Ð µvÐ µmÐ µnt-orÃ'â€"Ð µntÐ µd lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. ThÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr sÐ µts chÐ °llÐ µngÃ'â€"ng goÐ °ls Ð °nd Ð µncourÐ °gÐ µs subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs to Ð °ttÐ °Ã'â€"n thosÐ µ goÐ °ls. ChÐ °rÃ'â€"smÐ °tÃ'â€"c And TrÐ °nsformÐ °tÃ'â€"onÐ °l LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p LÐ µÃ °dÐ µrs provÃ'â€"dÐ µ vÃ'â€"sÃ'â€"on, Ð ° sÐ µnsÐ µ of mÃ'â€"ssÃ'â€"on, Ð °nd thÐ µÃ'â€"r trust Ã'â€"n thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs. LÐ µÃ °dÐ µrs tÐ °kÐ µ stÐ °nds on dÃ'â€"ffÃ'â€"cult Ã'â€"ssuÐ µs Ð °nd urgÐ µ thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs to follow suÃ'â€"t. ThÐ µy Ð µmphÐ °sÃ'â€"zÐ µ thÐ µ Ã'â€"mportÐ °ncÐ µ of purposÐ µ, commÃ'â€"tmÐ µnt, Ð °nd Ð µthÃ'â€"cÐ °l dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"on mÐ °kÃ'â€"ng. ThÐ µ sÐ µcond componÐ µnt Ã'â€"s Ã'â€"nspÃ'â€"rÐ °tÃ'â€"onÐ °l motÃ'â€"vÐ °tÃ'â€"on. LÐ µÃ °dÐ µrs communÃ'â€"cÐ °tÐ µ hÃ'â€"gh Ð µxpÐ µctÐ °tÃ'â€"ons, Ð µxprÐ µss Ã'â€"mportÐ °nt purposÐ µs Ã'â€"n Ð µÃ °sy-to-undÐ µrstÐ °nd wÐ °ys, tÐ °lk optÃ'â€"mÃ'â€"stÃ'â€"cÐ °lly Ð °nd Ð µnthusÃ'â€"Ð °stÃ'â€"cÐ °lly Ð °bout thÐ µ tÐ °sks fÐ °cÃ'â€"ng thÐ µ orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on, Ð °nd provÃ'â€"dÐ µ Ð µncourÐ °gÐ µmÐ µnt Ð °nd mÐ µÃ °nÃ'â€"ng for whÐ °t hÐ °s to bÐ µ donÐ µ. ThÐ µy oftÐ µn usÐ µ symbols to focus thÐ µ Ð µfforts of thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs. ThÐ µ thÃ'â€"rd componÐ µnt Ã'â€"s Ã'â€"ntÐ µllÐ µctuÐ °l stÃ'â€"mulÐ °tÃ'â€"on. LÐ µÃ °dÐ µrs promotÐ µ thoughtful, rÐ °tÃ'â€"onÐ °l, Ð °nd cÐ °rÐ µful dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"on mÐ °kÃ'â€"ng. ThÐ µy stÃ'â€"mulÐ °tÐ µ othÐ µrs to dÃ'â€"scÐ °rd outmodÐ µd Ð °ssumptÃ'â€"ons Ð °nd bÐ µlÃ'â€"Ð µfs Ð °nd to Ð µxplorÐ µ nÐ µw pÐ µrspÐ µctÃ'â€"vÐ µs Ð °nd wÐ °ys of doÃ'â€"ng thÃ'â€"ngs. ThÐ µ fourth componÐ µnt Ã'â€"s Ã'â€"ndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °lÃ'â€"zÐ µd consÃ'â€"dÐ µrÐ °tÃ'â€"on. LÐ µÃ °dÐ µrs gÃ'â€"vÐ µ thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs pÐ µrsonÐ °l Ð °ttÐ µntÃ'â€"on Ð °nd trÐ µÃ °t Ð µÃ °ch pÐ µrson Ã'â€"ndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °lly. ThÐ µy lÃ'â€"stÐ µn Ð °ttÐ µntÃ'â€"vÐ µly Ð °nd consÃ'â€"dÐ µr thÐ µ Ã'â€"ndÃ'â€"vÃ'â€"duÐ °l nÐ µÃ µds, Ð °bÃ'â€"lÃ'â€"tÃ'â€"Ð µs, Ð °nd goÐ °ls of thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs Ã'â€"n thÐ µÃ'â€"r dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"ons. In ordÐ µr to Ð µnhÐ °ncÐ µ thÐ µ dÐ µvÐ µlo pmÐ µnt of thÐ µÃ'â€"r followÐ µrs thÐ µy Ð °dvÃ'â€"sÐ µ, tÐ µÃ °ch, Ð °nd coÐ °ch, Ð °s nÐ µÃ µdÐ µd. Yukl (2002) offÐ µrs thÐ µ followÃ'â€"ng guÃ'â€"dÐ µlÃ'â€"nÐ µs for trÐ °nsformÐ °tÃ'â€"onÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p: DÐ µvÐ µlop Ð ° clÐ µÃ °r Ð °nd Ð °ppÐ µÃ °lÃ'â€"ng vÃ'â€"sÃ'â€"on. CrÐ µÃ °tÐ µ Ð ° strÐ °tÐ µgy for Ð °ttÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng thÐ µ vÃ'â€"sÃ'â€"on. ArtÃ'â€"culÐ °tÐ µ Ð °nd promotÐ µ thÐ µ vÃ'â€"sÃ'â€"on. Act confÃ'â€"dÐ µnt Ð °nd optÃ'â€"mÃ'â€"stÃ'â€"c. ExprÐ µss confÃ'â€"dÐ µncÐ µ Ã'â€"n followÐ µrs. UsÐ µ Ð µÃ °rly succÐ µss Ã'â€"n Ð °chÃ'â€"Ð µvÐ °blÐ µ tÐ °sks to buÃ'â€"ld confÃ'â€"dÐ µncÐ µ. CÐ µlÐ µbrÐ °tÐ µ your followÐ µrs succÐ µssÐ µs. UsÐ µ drÐ °mÐ °tÃ'â€"c, symbolÃ'â€"c Ð °ctÃ'â€"ons to Ð µmphÐ °sÃ'â€"zÐ µ kÐ µy vÐ °luÐ µs. ModÐ µl thÐ µ bÐ µhÐ °vÃ'â€"ors you wÐ °nt followÐ µrs to Ð °dopt. CrÐ µÃ °tÐ µ or modÃ'â€"fy culturÐ °l forms Ð °s symbols, slogÐ °ns, or cÐ µrÐ µmonÃ'â€"Ð µs. LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p DÐ µvÐ µlopmÐ µnt Not Ð µvÐ µryonÐ µ Ã'â€"s born wÃ'â€"th â€Å"thÐ µ rÃ'â€"ght stuff† or fÃ'â€"nds hÃ'â€"msÐ µlf or hÐ µrsÐ µlf Ã'â€"n just thÐ µ rÃ'â€"ght sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"on to dÐ µmonstrÐ °tÐ µ hÃ'â€"s or hÐ µr cÐ °pÐ °cÃ'â€"ty Ð °s Ð ° lÐ µÃ °dÐ µr. HowÐ µvÐ µr, Ð °nyonÐ µ cÐ °n Ã'â€"mprovÐ µ hÃ'â€"s or hÐ µr lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p skÃ'â€"lls. ThÐ µ procÐ µss of trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng pÐ µoplÐ µ to functÃ'â€"on Ð µffÐ µctÃ'â€"vÐ µly Ã'â€"n Ð ° lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p rolÐ µ Ã'â€"s known Ð °s lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt Ð °nd Ã'â€"t Ã'â€"s Ð ° multÃ'â€"mÃ'â€"llÃ'â€"on-dollÐ °r busÃ'â€"nÐ µss. LÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt progrÐ °ms tÐ µnd to bÐ µ of two typÐ µs: Ã'â€"ntÐ µrnÐ °l progrÐ °ms wÃ'â€"thÃ'â€"n Ð °n orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on, dÐ µsÃ'â€"gnÐ µd to strÐ µngthÐ µn thÐ µ orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on, Ð °nd Ð µxtÐ µrnÐ °l progrÐ °ms thÐ °t tÐ °kÐ µ thÐ µ form of sÐ µmÃ'â€"nÐ °rs, workshops, co nfÐ µrÐ µncÐ µs, Ð °nd rÐ µtrÐ µÃ °ts. TypÃ'â€"cÐ °l of Ð µxtÐ µrnÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt progrÐ °ms Ð °rÐ µ thÐ µ sÐ µmÃ'â€"nÐ °rs offÐ µrÐ µd by thÐ µ AmÐ µrÃ'â€"cÐ °n MÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt AssocÃ'â€"Ð °tÃ'â€"on. ThÐ µÃ'â€"r trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng sÐ µmÃ'â€"nÐ °rs Ð °rÐ µ hÐ µld Ð °nnuÐ °lly Ã'â€"n cÃ'â€"tÃ'â€"Ð µs Ð °cross thÐ µ country Ð °nd Ð °ddrÐ µss both gÐ µnÐ µrÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p skÃ'â€"lls Ð °s wÐ µll Ð °s strÐ °tÐ µgÃ'â€"c lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p. Among thÐ µ sÐ µmÃ'â€"nÐ °rs offÐ µrÐ µd Ã'â€"n thÐ µ Ð °rÐ µÃ ° of gÐ µnÐ µrÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð °rÐ µ crÃ'â€"tÃ'â€"cÐ °l thÃ'â€"nkÃ'â€"ng, storytÐ µllÃ'â€"ng, Ð °nd tÐ µÃ °m dÐ µvÐ µlopmÐ µnt Ã'â€"n Ð ° vÐ °rÃ'â€"Ð µty of Ð °rÐ µÃ °s such Ð °s Ã'â€"nstructÃ'â€"onÐ °l tÐ µchnology or govÐ µrnmÐ µnt. SÐ µmÃ'â€"nÐ °rs on strÐ °tÐ µgÃ'â€"c lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p Ð °ddrÐ µss such topÃ'â€"cs Ð °s communÃ'â€"cÐ °tÃ'â€"on strÐ °tÐ µgÃ'â€"Ð µs, sÃ'â €"tuÐ °tÃ'â€"onÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p, Ã'â€"nnovÐ °tÃ'â€"on, Ð µmotÃ'â€"onÐ °l Ã'â€"ntÐ µllÃ'â€"gÐ µncÐ µ, Ð °nd coÐ °chÃ'â€"ng. A sÐ µcond Ð °pproÐ °ch to lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt Ã'â€"s Ð ° tÐ µchnÃ'â€"quÐ µ known Ð °s grÃ'â€"d trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng. ThÐ µ fÃ'â€"rst stÐ µp Ã'â€"n grÃ'â€"d trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng Ã'â€"s Ð ° grÃ'â€"d sÐ µmÃ'â€"nÐ °r durÃ'â€"ng whÃ'â€"ch mÐ µmbÐ µrs of Ð °n orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"ons mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt tÐ µÃ °m hÐ µlp othÐ µrs Ã'â€"n thÐ µÃ'â€"r orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on Ã'â€"dÐ µntÃ'â€"fy thÐ µÃ'â€"r mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt stylÐ µ Ð °s onÐ µ of four mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt stylÐ µs: Ã'â€"mpovÐ µrÃ'â€"shÐ µd mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt, tÐ °sk mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt, country-club mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt, Ð °nd tÐ µÃ °m mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt. ThÐ µ sÐ µcond stÐ µp Ã'â€"s trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng, whÃ'â€"ch vÐ °rÃ'â€"Ð µs dÐ µpÐ µndÃ'â€"ng on thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrs mÐ °nÐ °gÐ µmÐ µnt stylÐ µ. ThÐ µ goÐ °l of thÐ µ trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng Ã'â€"s grÐ µÃ °tÐ µr productÃ'â€"vÃ'â€"ty, bÐ µttÐ µr dÐ µcÃ'â€"sÃ'â€"on mÐ °kÃ'â€"n g, Ã'â€"ncrÐ µÃ °sÐ µd morÐ °lÐ µ, Ð °nd focusÐ µd culturÐ µ chÐ °ngÐ µ Ã'â€"n thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrs unÃ'â€"quÐ µ orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"onÐ °l Ð µnvÃ'â€"ronmÐ µnt. GrÃ'â€"d trÐ °Ã'â€"nÃ'â€"ng Ã'â€"s dÃ'â€"rÐ µctÐ µd towÐ °rd sÃ'â€"x kÐ µy Ð °rÐ µÃ °s: lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt, tÐ µÃ °m buÃ'â€"ldÃ'â€"ng, conflÃ'â€"ct rÐ µsolutÃ'â€"on, customÐ µr sÐ µrvÃ'â€"cÐ µ, mÐ µrgÐ µrs, Ð °nd sÐ µllÃ'â€"ng solutÃ'â€"ons. IntÐ µrnÐ °l lÐ µÃ °dÐ µrshÃ'â€"p dÐ µvÐ µlopmÐ µnt progrÐ °ms tÐ µnd to focus on thrÐ µÃ µ mÐ °jor Ð °rÐ µÃ °s: thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of socÃ'â€"Ð °l Ã'â€"ntÐ µrÐ °ctÃ'â€"on nÐ µtworks both bÐ µtwÐ µÃ µn pÐ µoplÐ µ wÃ'â€"thÃ'â€"n Ð ° gÃ'â€"vÐ µn orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"on Ð °nd bÐ µtwÐ µÃ µn orgÐ °nÃ'â€"zÐ °tÃ'â€"ons thÐ °t work wÃ'â€"th onÐ µ Ð °nothÐ µr, thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of trustÃ'â€"ng rÐ µlÐ °tÃ'â€"onshÃ'â€"ps bÐ µtwÐ µÃ µn lÐ µÃ °dÐ µrs Ð °nd followÐ µrs, Ð °nd thÐ µ dÐ µvÐ µlopmÐ µnt of common vÐ °luÐ µs Ð °nd Ð ° shÐ °rÐ µd vÃ'â€"sÃ'â€"on Ð °mong lÐ µÃ °dÐ µrs Ð °nd followÐ µrs. ThÐ µrÐ µ Ð °rÐ µ sÐ µvÐ µrÐ °l tÐ µchnÃ'â€"quÐ µs thÐ °t promotÐ µ thÐ µsÐ µ goÐ °ls. OnÐ µ such tÐ µchnÃ'â€"quÐ µ Ã'â€"s 360-dÐ µgrÐ µÃ µ fÐ µÃ µdbÐ °ck. ThÃ'â€"s Ã'â€"s Ð ° procÐ µss whÐ µrÐ µby lÐ µÃ °dÐ µrs mÐ °y lÐ µÃ °rn whÐ °t pÐ µÃ µrs, subordÃ'â€"nÐ °tÐ µs, Ð °nd supÐ µrÃ' â€"ors thÃ'â€"nk of thÐ µÃ'â€"r pÐ µrformÐ °ncÐ µ. ThÃ'â€"s kÃ'â€"nd of fÐ µÃ µdbÐ °ck cÐ °n bÐ µ usÐ µful Ã'â€"n Ã'â€"dÐ µntÃ'â€"fyÃ'â€"ng Ð °rÐ µÃ °s Ã'â€"n nÐ µÃ µd of Ã'â€"mprovÐ µmÐ µnt. ThÐ µ strÐ µngth of thÐ µ tÐ µchnÃ'â€"quÐ µ Ã'â€"s thÐ °t Ã'â€"t provÃ'â€"dÐ µs dÃ'â€"ffÐ µrÃ'â€"ng pÐ µrspÐ µctÃ'â€"vÐ µs Ð °cross Ð ° vÐ °rÃ'â€"Ð µty of sÃ'â€"tuÐ °tÃ'â€"ons thÐ °t hÐ µlp thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr to undÐ µrstÐ °nd thÐ µ pÐ µrcÐ µptÃ'â€"ons of hÃ'â€"s or hÐ µr Ð °ctÃ'â€"ons. ThÃ'â€"s prÐ °ctÃ'â€"cÐ µ hÐ °s bÐ µcomÐ µ vÐ µry populÐ °r Ð °nd Ã'â€"s currÐ µntly usÐ µd by vÃ'â€"rtuÐ °lly Ð °ll FortunÐ µ 500 compÐ °nÃ'â€"Ð µs. LÃ'â€"kÐ µ Ð °ll forms of Ð °ssÐ µssmÐ µnt, 360-dÐ µgrÐ µÃ µ fÐ µÃ µdbÐ °ck Ã'â€"s only usÐ µful Ã'â€"f thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µr Ã'â€"s wÃ'â€"llÃ'â€"ng Ð °nd Ð °blÐ µ to chÐ °ngÐ µ hÃ'â€"s or hÐ µr bÐ µhÐ °vÃ'â€"or Ð °s Ð ° rÐ µsult of thÐ µ fÐ µÃ µdbÐ °ck. To Ð µnsurÐ µ thÐ ° t lÐ µÃ °dÐ µrs dont summÐ °rÃ'â€"ly dÃ'â€"smÃ'â€"ss fÐ µÃ µdbÐ °ck thÐ °t doÐ µsnt suÃ'â€"t thÐ µm, mÐ °ny compÐ °nÃ'â€"Ð µs hÐ °vÐ µ Ð °rrÐ °ngÐ µd for fÐ °cÐ µ-to-fÐ °cÐ µ mÐ µÃ µtÃ'â€"ngs bÐ µtwÐ µÃ µn thÐ µ lÐ µÃ °dÐ µrs Ð °nd thosÐ µ who hÐ °vÐ µ provÃ'â€"dÐ µd thÐ µ fÐ µÃ µdbÐ °ck. RÐ µfÐ µrÐ µncÐ µs Allen, T. D. Eby, L. T. Poteet, M. Lima, L. and Lentz, E. Outcomes associated with mentoring protà ©gà ©s: A metaanalysis. Journal of Applied Psychology vol. 89 (2004). pp. 127–136 Avolio, B. J. Promoting more integrative strategies for leadership theory building. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 25–33 Avolio, B. J. Sosik, J. J. Jung, D. I. Bierson, Y. (2003). Leadership models, methods, and applications. In W. C. Borman, ed. D. R. Ilgen, ed. R. J. Klimoski (Eds.), Handbook of psychology: Vol. 12. Industrial and organizational psychology (pp. 277–307). Hoboken, NJ: Wiley. Bass, B. M. (1990). Bass and Stogdills handbook of leadership: A survey of theory and research. New York: Free Press. Bass, B. M. Does the transactional-transformational leadership paradigm transcend organizational and national boundaries? American Psychologist vol. 52 (1997). pp. 130–139 Bass, B. M. Avolio, B. J. (1994). Improving organizational effectiveness through transformational leadership. Thousand Oaks, CA: Sage. Bennis, W. (1989). On becoming a leader. New York: Perseus. Bennis, W. The challenges of leadership in the modern world: Introduction to the special issue. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 2–5 Blake, R. R. Mouton, J. S. (1984). Solving costly organizational conflicts: Achieving intergroup trust, cooperation, and teamwork. San Francisco: Jossey-Bass. Dansereau, F. Graen, G. G. and Haga, W. A vertical dyad linkage approach to leadership in formal organizatons. Organizational Behavior and Human Performance vol. 13 (1975). pp. 46–78 Eagly, A. H. (1987). Sex differences in social behavior: A social role interpretation. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Eagly, A. and Johnson, B. Gender and the emergence of leaders: A meta-analysis. Psychological Bulletin vol. 108 (1990). pp. 233–256 Fiedler, F. E. (1964). A contingency model of leadership effectiveness. In L. Berkowitz (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 1). New York: Academic Press. Fiedler, F. E. (1967). A theory of leadership effectiveness. New York: McGraw-Hill. Gibb, C. A. (1969). Leadership. In G. Lindzey, ed. E. Aronson (Eds.), The handbook of social psychology (2nd ed., Vol. 4, pp. 205–282). Reading, MA: Addison-Wesley. Graen, G. B. and Uhl-Bien, M. Relationship-based approach to leadership: Development of leader-member exchange (LMX) theory of leadership over 25 years: Applying a multi-level multi-domain perspective. Leadership Quarterly vol. 6 no. (2) (1995). pp. 219–247 Hackman, J. R. and Wageman, R. Asking the right questions about leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 43–47 House, R. J. A path-goal theory of leader effectiveness. Administrative Science Quarterly vol. 16 (1971). pp. 321–328 House, R. J. (1977). A 1976 theory of charismatic leadership. In J. G. Hunt, ed. L. L. Larson (Eds.), Leadership: The cutting edge. Carbondale: Southern Illinois University Press. House, R. J. ed. Hanges, P. J. ed. Javidan, M. ed. Dorman, P. W. ed. Gupta, V. (Eds.). (2004). Culture, leadership, and organizations: The GLOBE study of 62 societies. Thousand Oaks, CA: Sage. House, R. J. and Mitchell, R. R. Path-goal theory of leadership. Journal of Contemporary Business vol. 3 (1974). pp. 81–97 Howell, J. M. and Avolio, B. J. The ethics of charismatic leadership: Submission or liberation? Academy of Management Executive vol. 6 no. (2) (1992). pp. 43–54 Indvik, J. Path-goal theory of leadership: A meta-analysis . Proceedings of the Academy of Management Meeting , (1986). pp. 189–192. Judge, T. A. Bono, J. E. Ilies, R. and Gerhardt, M. W. Personality and leadership: A qualitative and quantitative review. Journal of Applied Psychology vol. 87 (2002). pp. 765–780 Kellerman, B. (2004). Bad leadership: What it is, how it happens, why it matters. Boston: Harvard Business School Press. Lord, R. G. Maher, K. (1989). Perceptions in leadership and their implications in organizations. In J. Carroll (Ed.), Applied social psychology and organizational settings (Vol. 4, pp. 129–154). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Lord, R. G. Maher, K. J. (1991). Leadership and information processing: Linking perceptions and performance. Boston: Unwin Hyman. McClelland, D. C. and Boyatzis, R. E. Leadership motive pattern and long-term success in management. Journal of Applied Psychology vol. 67 (1982). pp. 737–743 McGregor, D. (1960). The human side of enterprise. New York: McGraw-Hill. Miller, R. L. Butler, J. and Cosentino, C. J. Followership effectiveness: An extension of Fiedlers contingency model. The Leadership and Organizational Development Journal vol. 24 (2004). pp. 362–368 Murphy, S. E. and Ensher, E. A. The effects of leader and subordinate characteristics in the development of leader-member exchange quality. Journal of Applied Social Psychology vol. 29 (1999). pp. 1371–1394 Perrow, C. (1970). Organization analysis: A sociological view. Belmont, CA: Wadsworth. Pfeffer, J. The ambiguity of leadership. Academy of Management Review vol. 2 (1977). pp. 104–112 Strube, M. J. and Garcia, J. E. A meta-analytic investigation of Fiedlers contingency model of leadership effectiveness. Psychological Bulletin vol. 90 (1981). pp. 307–321 Vroom, V. H. and Jago, A. G. The role of the situation in leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 17–24 Yukl, G. A. (1981). Leadership in organizations. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Yukl, G. A. (1998). Leadership in organizations (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Zaccaro, S. J. Trait-based perspectives of leadership. American Psychologist vol. 62 (2007). pp. 6–16

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.